Nivona CafeRomatica 770

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 10 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Nivona CafeRomatica 770 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,9

Anita Bonnema 20-02-2021

NIVONA CAFE ROMATICA 1040

Geschreven voor: Nivona CafeRomatica 770

Ik heb de NIVONA CAFE ROMATICA 1040 gekocht in een speciaalzaak in Kerkrade op de Locht iedereen die van dit product op de hoogte is weet wat hij kost! We hebben hem nu 3 jaar en na een half jaar geen probleem te hebben is hij vanaf dat moment al 7 keer terug geweest voor reparatie omdat hij water lekt en zich vacuüm zuigt. Het water lekt ergens onder uit het apparaat. Als het na de reparatie terug komt is het probleem steeds voor een tijdje opgelost maar niet verholpen. Voor dit dure apparaat vind ik dat ze ons na zeker de 3de reparatie in de garantie tijd een nieuw apparaat hadden kunnen leveren. dachten dat het een super apparaat zou zijn,,zonder dit probleem zou het dat ook zijn. Jammer, vraag mij af of.meer mensen dit probleem hebben!

Pluspunten

• Lekkere koffie
  • Heel veel pluspunten

Minpunten

• Lekt water
  • Zuigt zich vacuüm

Fam G Teunis 24-08-2012

---------- update review, 24-08-2012 ----------
GEWELDIGE MACHINE-OP DIT MOMENT QUA PRIJS en PRESTATIE IS ER GEEN BETERE.
De eenknopsbediening werkt zo simplistisch dat deze door iedereen eenvoudig kan worden bediend.
Wat bij veel machines vaak onhandig werkt is het schoonmaken van de machine. Vooral als je werkt met het maken van Capuccino en Latte is deze Nivona een verademing, alles met dezelfde knop schoon te maken, systeem spoelt slangetje schoon en daarna wordt met stoom daarna automatisch nogmaals gereinigd. Werkt echt feilloos.Kan iedereen deze Nivona aanraden.

---------2e review, 05-05-2012 ----------
Nu de Nivona cafe romatica een half jaar in gebruik, wij zijn nog steeds bijzonder happy met deze geweldige koffie machine. Wij kunnen tot op heden geen zwakke plekken aan dit apparaat ontdekken. Zoals gezegd je hebt heel veel mogelijkheden en kunt alles instellen zoals je zelf wilt met 1 knop. Ook het melkschuim voor de Latte en Capucino is perfect. Wat de temperatuur van de gezette koffie betreft, wij hebben het gemeten, het eerste kopje 80 graden daarna 85 graden per kop dus echt goed warm.Als U aan een nieuwe koffie machine toe bent is dit naar onze mening echt een heel goede keus.

--------- 1e review, 11-02-2012 ---------
Na diverse demonstraties van o.a Jura en Siemens uiteindelijk via een proefopstelling thuis bij de Nivona CafeRomatica terechtgekomen. Dit apparaat is werkelijk van grote klasse, super simpele bediening, makkelijk schoon te maken en alles ( hoeveelheid bonen-water-melk-melkschuim) met 1 knop via het menuscherm simplistisch in te stellen. Iedereen die bij ons op de koffie komt vindt de smaak van koffie-cappuccino en Latte Machiato voortreffelijk.Het schuim van deze machine is van een zeer fijne structuur echt heerlijk.En... het schoonmaken en onderhoud van deze machine is werkelijk zeer eenvoudig.

martien roelofs 08-01-2012
Geschreven voor: Nivona CafeRomatica 770

Niet bepaald goedkoop maar een werkelijk goede machine, koffiezetten, capuchino etc wordt een fluitje van een cent. Gebruiksgemak vinden wij zéér goed. Deze stelt al andere machines in de schaduw ook al doordat het schoonmaken van de zetgroep een fluitje van een cent is. Vragen ons alleen of waarom altijd die bijkomende (onderhouds)onderdelen zo duur moeten zijn (filter per 150 liter vervangen kost € 10,- Verder niets dan lof en een absolute aanrader !

TAH 29-08-2011
Geschreven voor: Nivona CafeRomatica 770

Ik heb aardig wat koffiebonen geprobeert en heb er nu een gevonden die qua prijs en smaak voor mij goed is. Het viel me echter op dat de koffie wat bitter werd, ik heb nu na een half jaar de zetgroep eens schoongemaakt en de koffie smaakte direkt een stuk beter. In de handleiding staat dat je dit iedere 2 weken moet doen, in de winkel vertelde ze dat het eens per 2 jaar moet zoals bij andere waar je het niet zelf kan doen en hem moet laten schoonmaken.
Dit is lariekoek.... maak hem eens per maand schoon dan blijft je koffie goed smaken..
Verder is het apparaat in goede conditie alleen zijn de sensoren die meten of je lekbak vol is wel fragiel bij mij zijn er al twee lipjes afgebroken maar hier ga ik nog wel voor terug voor de garantie.

TAH 05-05-2011
Geschreven voor: Nivona CafeRomatica 770

Prima apparaat, je kan makkelijk de sterkte bepalen en ook de hoeveelheid (ml) koffie. Het schuiven van de uitloop is erg makkelijk voor verschillende kopjes zoals een hogere voor de latte macchiato.

TAH 28-08-2012

Update garantie:
Ik ben met de lekbak terug geweest naar de winkel war ik het apparaat heb gekocht (Kookpunt R'dam), het eerste wat men zei: de lakbak valt niet onder de garantie. na enig aandringen moest ik het gehele apparaat inleveren en het kon een paar weken duren voor ik hem terug had, na enig commentaar hierop wilde men een nieuwe bestellen onder garantie. Thuis wered ik weer gebeld door kookpunt dat het eea niet doorging en dat ik het gehele apparaat moest brengen dan kon niet anders volgens de importeur.
Hierop een mailtje gestuurd naar de importeur en na het sturen van een paar foto's kreeg ik zonder verdere probleemen een nieuwe lekbak opgestuurd. Bij problemen neem ik de volgende keer wederom direct contact op met de importeur..

Sam-V5 24-12-2010
Geschreven voor: Nivona CafeRomatica 770

Heb heellang getwijfeld tussen een Jura of deze.
Uiteindelijk voor Nivona gekozen in verband met het schoonmaken.

De koffie, espresso en cappucino smaken super,ik gebruik nu Lavazzo bonen.

Het kost meer als een gemiddeld apparaat maar daar is de smaak ook naar.

Totaal geen bittere nasmaak,ook de taal op de display is aangepast, niet meer zoals hieronder wordt vermeld.

Nee, echt een aanrader, oja ik heb geen aandelen bij Nivona, ik moet er ook hard voor werken, en dan als blijkt dat het apparaat aan je verwachtingen voldoet dan is het perfekt.

mulderng 23-11-2010
Geschreven voor: Nivona CafeRomatica 770

Geweldig apparaat! Prima koffie, stil, gemakkelijk schoon te maken. De hele zetgroep pak je er met 1 handbeweging uit. Even het ding onder de kraan, een nachtje laten drogen en klaar! Kom daar maar eens om bij andere machines. Capuccino? Slangetje rechtstreeks in een melkpak. Scheelt weer vaat.

O.k, één minpuntje dan. Grammaticaal is ie niet zo sterk maar daar staan vele plussen tegenover.
Aanrader!

experienced 21-04-2010
Geschreven voor: Nivona CafeRomatica 770

Na lang wikken en wegen ook voor deze machine gekozen.

Om eerlijk te zijn heb ik het hele arsenaal van koffiemachines bekeken, van goedkoop tot zeer duur (WMF) om goed te kunnen beoordelen of het wat voor me was.

Hiervoor was een Nespresso onze vriend.
Voordeel van een Nespresso is het gemak bij een standaard espresso of een kopje koffie verkeerd.

Maar ik wilde thuis graag een cappuccino!

Jura overwogen, maar dat onderhoud á 100 - 200,- elke 2 jaar stond me wel tegen.
Toen deze in de winkel (in Dieren) bekeken en was gelijk verkocht bij het proeven.

Thuis gekomen en een weekje in gebruik kan ik alleen maar onderschrijven wat in de winkel al duidelijk werd: een prachtige machine met een zeer groot gebruiksgemak.

Schoonmaken is een fluitje van een cent dus daarom heb je er geen moeite mee het elke week even te doen (paar minuten werk).

Voordeel is dat deze machine ook een ruimte heeft voor al gemalen koffie, een enkeling drinkt decafé. Je kan dat gewoon in die aparte ruimte kiepen en één kopje koffie wordt gemaakt. De volgende koffie wordt gewoon weer gemalen.

Een nadeel? Tja, de machine is groot, maar dat zijn al dit soort machines dus kan je dat de Nivona niet verwijten.
Wél heeft Nivona er over nagedacht; er zitten wieltjes onder, dus rijdt je 'm zo naar voren onder het keukenkastje vandaan.
Mede dat was voor ons de reden om te kiezen voor de 770.

Melk warm maken voor de cappuccino doen wij niet met de bij de 770 meegeleverde beker (te veel schoonmaken!) maar door een kopje naast het apparaat te zetten en daar een scheut verse melk in te kieperen, zoveel als voor dat moment nodig is.

Na gebruik spoel je dat kopje even om en klaar. Hierdoor wordt maar een klein gedeelte van de slang smerig, de binnenkant spoel je immers makkelijk met water.

Nog een ding wil ik benadrukken: het gebruiks gemak is super, je kan zo onwijs makkelijk individuele kopjes koffie zetten dat het lijkt alsof je je eigen koffie cafeetje hebt...

In vergelijk met de Nespresso:
Nespresso is compact en heeft best een goede smaak. Maar de cupjes worden duur (nu 0,33 p/st) en je moet ze elke keer bestellen.
De duurzaamheid viel bij ons mee door het zachte water in onze omgeving. De keuze om tóch een Nivona te kopen was toch de kosten per kopje (onzin natuurlijk, voordat we "winst maken" ten opzichte van de Nespresso is deze waarschijnlijk versleten....) maar ik wilde gewoon meer keus van koffie en eigen cappuccino.

Ik heb nu de speciale koffie bonen van Appie H. en dat smaakt best wel lekker!

Callan 05-02-2010
Geschreven voor: Nivona CafeRomatica 770

De Nivona is niet bij ketens en warenhuizen te koop, alleen bij de vakhandel. Vandaar dat je dit merk niet bij de Media Markt of witgoedketens tegenkomt. Nivona maakt alleen koffiemachines en is dus een specialist op dit gebied.

De leverancier meldde mij dat Nivona uit de Jura-fabriek komt. Het voordeel van de Nivona ten opzichte van de Jura is de uitneembare zetgroep, zodat je die zelf schoon kunt maken (is eenvoudig uit de machine te halen). Vind ik wel zo hygienisch.

Ik vind de Nivona zeer makkelijk in gebruik. Ook de menubediening is eenvoudig, alleen zit er wel een knullig spelfoutje in. Bij het inschakelen staat er in het display 'Systeem verwarmd' in plaats van 'Systeem verwarmt' (het eerste impliceert - onterecht - dat het apparaat al verwarmd is). Men bedoelt echter dat het apparaat aan het opwarmen is. Beetje slordig voor een 'Swiss Quality'-product.

Erg handig is dat je de uitloop makkelijk in hoogte kunt verstellen voor grote latte macchiatoglazen of kleine espressokopjes. Ideaal, want vaak zit de uitloop gewoon vast en moet je een te hoog glas of kopje schuin houden.

Melk opschuimen met de cappuccinatore gaat zeer goed. Het apparaat is snel op temperatuur en levert snel stoom. De kwaliteit van het schuim is erg goed.

De afwerking is zeer goed en ondanks het gebruik van kunststof ziet dit apparaat er 'premium' uit. Saeco's zien er vaak 'plastic fantastic' uit (geldt overigens voor meerdere merken). Deze gelukkig niet. De duurzaamheid moet zich nog uitwijzen, maar wat ik zo lees en hoor zou dit in orde moeten zijn bij Nivona!

Invito 11-01-2010
Geschreven voor: Nivona CafeRomatica 770

Werkelijk een geweldige machine. Zwitsers precisiewerk. Heel erg eenvoudig in de bediening, maar alles werkt en het resultaat is perfect. Je kunt heel eenvoudig de hoeveelheid water of de koffiesterkte per kopje aanpassen, het melk opschuimen gaat ook kinderlijk eenvoudig, de vormgeving is strak en zonder poespas, kortom, aanrader!
Een extra aanbeveling vind ik dat je de zetgroep er uit kunt halen voor onderhoud, zodat je in dat geval niet de hele machine hoeft op te sturen. En vervolgens kan het onderhoud door de Koffiethuiswinkel volgens hun zeggen zo'n 40% voordeliger gedaan worden dan wanneer je bijvoorbeeld een Jura machine hebt, die naar de fabriek moet.
Raar dat je deze machine niet vaker ziet!